Informacja o kolejności wyników wyszukiwania

Ogłoszenia oraz inwestycje publikowane w Serwisie mogą być wyświetlane w kolejności automatycznej lub z zastosowaniem kryteriów wybranych przez Użytkownika.

Zasady automatycznego sortowania ogłoszeń uwzględniają w szczególności takie parametry, jak jakość ogłoszenia, data dodania ogłoszenia, aktualność ogłoszenia czy dopasowanie wyniku do profilu użytkownika. Dla inwestycji zastosowano podobne podejście.

Użytkownik może sortować ogłoszenia m.in. według następujących kryteriów:

  • cena;
  • cena za metr kwadratowy;
  • powierzchnia;
  • data dodania;

Pełna lista dostępnych rodzajów sortowania jest widoczna w Serwisie i może się różnić w zależności od Serwisu oraz rodzaju wyszukiwania.

Zarówno w wynikach posortowanych automatycznie, jak i po zastosowaniu kryteriów wybranych przez Użytkownika, pozycja ogłoszenia w Serwisach Morizon i Gratka może być zmieniona na wyższą, dzięki zastosowaniu przez ogłoszeniodawców płatnych narzędzi promocji ogłoszeń takich jak:

a/ punkty do pozycjonowania;
b/ ogłoszenia wyróżnione;
c/ sekcja TOP Ogłoszenie.

Zastosowanie płatnych narzędzi promocji ogłoszeń powoduje wyświetlanie na wyższej pozycji ogłoszeń podbitych (z uwzględnieniem sortowania według określonego kryterium), a następnie ogłoszeń bez podbicia (z uwzględnieniem sortowania według określonego kryterium).

a/ Punkty podbić

Pozycja ogłoszenia na liście może być podniesiona przez zastosowanie narzędzi podbijania ogłoszeń.

Ogłoszenie, którego pozycja została podniesiona, jest oznaczone wyrazem: "Podbite" lub „+[liczba] pkt” (na przykład: +15 pkt) na liście ogłoszeń. Informacja o liczbie punktów podbić może znajdować się też stronie ogłoszenia (na przykład: „Promocja ogłoszenia: 15 pkt”).

Podbite ogłoszenie jest prezentowane jest na liście wyników wyszukiwania posortowanej automatycznie na pozycji, która jest wprost powiązana z liczbą punktów, którymi podbite jest dane ogłoszenie. Im wyższa liczba punktów, tym wyższa pozycja ogłoszenia.

Jeżeli więcej niż jedno ogłoszenie zostanie podbite przy użyciu jednakowych narzędzi podbijania, podbite ogłoszenia są wyświetlane malejąco według jakości opisu ogłoszenia (na serwisie Morizon.pl) oraz daty dodania ogłoszenia (na serwisie Gratka.pl). Punkty podbić działają w wybranych serwisach Grupy Morizon-Gratka.

b/ Ogłoszenia wyróżnione

Ogłoszenie może być prezentowane wraz z dodatkowymi elementami wizualnymi, które odróżniają je od pozostałych (niewyróżnionych) ogłoszeń.

Dodatkowe elementy mogą obejmować logo firmowe agencji pośrednictwa nieruchomości, jej nazwę, etykietę, imię i nazwisko pośrednika, zdjęcie pośrednika; nazwę inwestycji, liczbę ofert w inwestycji deweloperskiej.

Ogłoszenia wyróżnione mogą być jednocześnie podbijane w celu zmiany ich pozycji na liście. Zasady podbijania zostały przedstawione powyżej.

c/ Sekcja TOP ogłoszenie

Na górze strony Serwisu, powyżej listy ogłoszeń zawierającej wyniki wyszukiwania w danej lokalizacji, wyświetlana jest oddzielna sekcja TOP ogłoszenie.

W sekcji TOP ogłoszenie widoczne jest tylko jedno ogłoszenie. Ogłoszenie to jest dostosowane do kryteriów wybranych przez Użytkownika, w tym dodatkowych filtrów takich jak lokalizacja, powierzchnia, cena czy liczba pokoi.

Ogłoszenia w sekcji TOP Ogłoszenie zmieniają się przy każdym przeładowaniu strony lub przejściu na kolejną stronę. Jeśli w danym czasie jest promowane tylko jedno ogłoszenie, to będzie ono wyświetlane przy każdej odsłonie. Jeśli promowanych ogłoszeń jest więcej, możliwe jest wyświetlenie wszystkich ogłoszeń z tej sekcji.

Sekcja nie wyświetla się, jeżeli w wynikach brak jest ogłoszeń promowanych przez wykupienie narzędzia TOP Ogłoszenie.

Sekcja TOP ogłoszenie nie ingeruje w wyniki wyszukiwania i układ ogłoszeń na liście wszystkich ogłoszeń Serwisu Gratka i Serwisu Morizon. Ogłoszenie wyświetlane w sekcji TOP Ogłoszenie, może być równocześnie wyświetlane na tej samej stronie Serwisu, na liście wszystkich ogłoszeń.

Pozycja inwestycji w Serwisach Morizon i Gratka może zależeć od skorzystania z płatnej usługi gwarantującej konkretne miejsce w wynikach dla konkretnej lokalizacji.

Pozycja inwestycji w Serwisie Nowe Inwestycje przy domyślnym sposobie sortowania (oznaczonym jako "Top oferty") może zależeć zarówno od liczby leadów pozostałych do pozyskania w danym miesiącu dla danej inwestycji, jak i dopasowania inwestycji do profilu konkretnego użytkownika.